Kuusenmäki 13.1.1940

Tänään olin Pyhäsalmella "Pekan" kyydissä hakemassa taas jaettavia lahjatavaroita. Sain tilaisuuden poiketa sukulaisperheessäni. Heille tulee "Monen pitäjän lehti", jossa on muun muassa uutisia Ähtäristä. He näyttivät minulle lehdessä olevaa Väinön ja minun kihlajaisilmoitusta. Se on tietysti minun äitini puuhaa se. Pian se on muissakin lehdissä siellä päin.

Huomenna hiihdän kai kaupan rouvan kanssa Särkijärvelle hoidokkieni tilannetta selvittelemään, jos vain ehdin. Sitä ennen täytyy huolehtia siitä, että lääkäri lähtee käymään täällä, kun minulla on tarjota hänelle potilaita Jussilassa, Mäkelässä, Heinolassa, Kärkkäisessä ja tässä talossa Nyt on lisäksi puhjennut paljon riitoja siirtoväen ja heidän isäntäväkiensä kanssa, ja minun pitää olla sovittelijana. Siirtoväki alkaa esittää kaikenlaisia vaatimuksia, mitä pitemmälle aika kuluu. Minä olen aina ensimmäinen, jonka niskaan kaadetaan kaikki erimielisyydet.

Vein sukseni Alataloon paahdettaviksi ja eilen sain monot suutarista. Kelpaa taas hiihdellä huollettavien luona! Anna N. tulee takaisin ensi viikon alussa, hänen on käsketty palata työpaikalleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti